utorok 7. februára 2017

Januárový súhrn

Čauky mňauky! Neviem, či si ešte pamätáte na moje mesačné súhrny s fotkami a kecmi, čo som za uplynulý mesiac prežila, zažila, skúsila, prečítala etc. Viem, že to boli jedny s najobľúbenejších článkov na blogu a rozhodla som sa k nim vrátiť. 

Gifko z videa, ktoré natočila spolubývajúca z nášho okna na intráku. Vie ako mňa potešiť. Škoda, že nešiel pridať zvuk.


Január 2017

S novým rokom vždy prichádza január, ktorý si už pár rokov spájam s hektickým skúškovým, zmenami a snami, ktoré si chcem nasledujúci rok uskutočniť.
Hneď prvého sme si s mužom pripomenuli siedmy rok spolunažívania. Je to zvláštne, aj keď to je tretina môjho života, nepríde mi to nejak veľa a s ničím nikam neponáhľam. Takže svadba, deti a podobné zvyklosti u nás nehrozia. Je nám spolu proste dobre a takto to asi aj najbližšie roky zostane.

Selfie si robiť nezvykneme, ale podaktorí sa už pýtali či spolu ešte vôbec sme, keď som ako je dnes trendom nezdieľala všade naše ksichty :D
Škola

Tento semester som mala už tradične 5 skúšok. Prvé tri som prekvapivo zvládla v predstihu ešte pred Vianocami, čo u mňa nebýva zvykom. Som ja tvor lenivý a rada odkladám veci ako najďalej to ide. Keď som si vyberala povinne voliteľné predmety, pozerala som skôr nato, či ma to bude zaujímať, než nato, aká z toho bude skúška. Ako som neskôr mala možnosť zistiť na skúške, trochu som prebrala. Zatiaľ čo z Klinickej morfológie, bola skúška jednoduchý test (čo sa často fakt nestáva :D) tak z Chorôb králikov a kožušinových zvierat to bola teda riadna zaberačka. Skúšajúci hodnotil podľa toto, či by som svojou navrhnutou liečbou zabila králika (popritom na prednáškach sme preberali terapiu veľmi okrajovo :D). Králika som našťastie nezabila a prešla s docela fajn hodnotením. 
Tretia predvianočná skúška bola Zobrazovacia diagnostika, čiže rentgény, sono a podobne. Najväčšou výhodou bolo, že sme test písali vo veľkej posluchárni a na skúšku nás bolo prihlásených 70. Čiže viac ako tretina celého ročníku. Aj keď sme mali sedieť oddelene, kapacita posluchárne to nedovoľovala a bola to celkom fajn kolektívna práca. 
Po Novom roku, teda v januári, som absolovovala dve posledné a to Pôrodníctvo a gynekológiu a Všeobecnú chirurgiu. Na pôrodníctvo som si vyčlenila týždeň a raketovým tempom sa naučila všetko o rozmnožovaní, pôrodoch, antikoncepcii a potratoch u zvieratiek. Otázky, ktoré som si vytiahla neboli úplne utešené, ale dala som to. To isté prebiehalo aj s učením chirurgie. Mala som na ňu viac ako týždeň, ale po pôrodníctve som bola tak vyšťavená, že som nebola schopná sa pustiť do ďalšieho odlišného učiva. Našťastie tam bolo menej otázok a dali sa prebehnúť v priebehu troch-štyroch dní intenzívneho učenia. Zvyšné dni som sa venovala praktickej časti, ktorej som sa bála asi najviac. Našťastie som si vytiahla suturu kože, čo bola asi najjednoduchšia otázka zo všetkých praktických a prekĺzla som docela ľahko.

Zaslúžený obed po pôrodníctve. Obľúbená "Super bowl" vo Forky´s

V priebehu učenia sa na chirurgiu

Po chirurgii :D
Zážitky

Tak mi začali 19.1. prázdniny a čakali ma krásne tri týždne nič nerobenia, výletov, čítania kníh...
S plánovaním mi veľmi pomohol Doller. Neviem, či ho poznáte ale je to motivačný diár, ktorý je navrhnutý preste tak ako potrebujem. Diár som nikdy dlhodobo nevlastnila, pretože som nikdy nenašla ten pravý, ktorý by dokázal zaznamenať všetky výplody mojej chorej mysle. Tento to ale zvláda bravúrne a ešte ma plánovanie začalo väčšmi baviť.

Doller mesačný preľad (v začiatku vyplňovania)


Druhá stránka diára ála kým som za 5 rokov. Stručne, jasne, výstižne :)


Ďalší mesačný goal, bola kreslenka. Termín som si naplánovala tesne po skúškach, ako odmenu. Ani som si nepripúsťala, žeby som nejakú skúšku opakovala :D Našťastie všetko vyšlo a 23.1. pribudol ďalší obyvateľ môjho pomyselného temného lesa. Poviem vám, že prah bolesti mám vysoký dosť. Obe vrany na rebrách som cítila až ku koncu, výr na stehne ma bolel až po tieňovaní bielou, daniel hlavne na achilovke a v podkolennej jamke. Vlk bol teda poriadne sústo, trpela som teda ukrutne. Ale myslím, že zaslúžene. Nie je ešte úplne hotový, lebo som to po takmer šiestich hodinách už proste nedávala a tikmi v nohách som skoro dokopala tatéra. Nabudúce budeme pridávať bielu a prepájať s danielom.

Začíname

Asi v polovici

Veľké finále

Knihy
Na rok 2017 som si dala predsavzatie, že budem viac čítať. A kupodivu sa mi to darí. 
  • Kladivo na čarodějnice - V. Kaplický
  • Dunwichská hrůza - H.P. Lovecraft
Sú to len dve knihy z plánovaných troch a jedna z nich je novela. Avšak pripisujem to skúškovému, kedy som na čítanie nemala náladu ani čas. Myslím, že vo februári to bude oveľa lepšie. Mám k tomu solídne našliapnuté, niektoré knihy požičané iné vyhliadnuté v kníhkupectve.






Filmy
S mužom pozeráme filmy hlavne cez víkendové večery, kedy si nájdeme obaja kus času a blbosti v telke nás neberú. Tento mesiac toho veľa za zmienku nestojí.
Tento mesiac mi v playliste zazneli klasiky aké už dávno nie. Neviem čomu to pripísať. Možno melancholickému obdobiu.
Počúvam Opeth, Katatoniu, Wardrunu, Solstafir. Zaznel aj starý Emperor či Bathory dokonca Type o Negative.

Teší ma
Voľno. Ničnerobenie. Nová posteľ. Mačička a samozrejme aj žabiak Evžen.

Moja malá bábovička ^^

Štve ma
Že zo snehu ostala len riadna brečka a k tomu všetkému fučí a mrzne. 

Tak sme na konci tohto pokusného článku na novej pokusnej adrese. Celé to tu je vlastne pokusné a budem rada, ak mi zanecháte spätnú väzbu.
Aký bol váš január?

Letiš :-*




2 komentáre:

  1. Wuaaa! Páči sa mi táto adresa strašne moc! :-)
    Dúfam, že článočky budeš pridávať odteraz stále častejšie a častejšie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, presne toto som potrebovala počuť. Ešte sa tu necítim celkom doma, ale snáď to s ďalšími článkami príde :)

      Odstrániť